مرد کالیفرنیایی با GPS آیفون خود توانست مکان دزدها را پیدا کند
 
تکنولوژی جدید

 archimedes_iphone5_lifestyle_outside_35438535_01_610x436

 تلفن‌های همراه هوشمند بسیار ارزشمند هستند و بسیار راحت می‌توان آن‌ها را دزدید. با این حال بسیاری از دزد‌ها به این قضیه توجه نمی‌کنند که این دستگاه‌ها دارای سیستم مکان‌یابی ماهواره‌ای یا GPS هستند و صاحب گوشی ممکن است بدین وسیله مکان گوشی را پیدا کند. همین اتفاق سال گذشته در کالیفرنیا افتاد. سال گذشته سه دزد در کالیفرنیا یک مرد را تهدید کردند و از وی خواستند که کیفش را به آن‌ها بدهد. در کیف وی یک دستگاه لپتاپ، آیفون، آیپد، ساعت و کیف پول بود. دزد‌ها با گرفتن کیف سوار ماشین شدند و خندان از محل گریختند. مالباخته سریعاً به خانه مراجعه کرد و قضیه را به پلیس اطلاع داد. سپس به وسیله‌ی نرم‌افزاری که بر روی رایانه‌ی خود نصب کرده بود و آن را با گوشی تلفن همراهش نیز هماهنگ کرده بود از طریق GPS درون گوشی،‌ مکان آن را مشاهده کرد و به پلیس اطلاع داد. پلیس هم توانست دزد‌ها را به همراه اموال مسروقه در فروشگاهی در یکی از شهرستان‌های اطراف دستگیر کند.

gps-spy
اولین بار نیست که گوشی گم شده یا مسروقه به وسیله‌ی GPS پیدا می‌شود. با این حال آمار دزدی‌های گوشی‌های ارزشمند نیز رو به افزایش است. این دستگاه‌ها کوچک و در عین حال با ارزش‌اند. آمار دزدی محصولات اپل در نیویورک آنقدر بالا است که پلیس نیویورک یک بخش مخصوص دستگاه‌های مسروقه‌ی اپل دارد.
به خاطر بالا بودن آمار سرقت گوشی‌های تلفن همراه، برخی مسئولین از تولید کنندگان خواسته‌اند که قابلیتی برای از کار انداختن گوشی به آن اضافه کنند تا در صورت سرقت گوشی، صاحب آن بتواند آن را از کار بیندازد تا دیگر ارزشی برای دزد‌ها نداشته باشد. با این امید که دزدیدن گوشی‌های تلفن همراه دیگر برای دزد‌ها سودآور نباشد و آمار دزدی این دستگاه‌ها پایین بیاید.

gps-trackingاگر شما هم نگران هستید که یک‌وقت گوشی آیفون یا اندرویدتان به سرقت برود می‌توانید برای پیدا کردن آن از این دو نرم‌افزار استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که باید ابتدا این برنامه‌ها را بر روی گوشی نصب کنید و یک نام کاربری و رمز عبور برای گوشی دریافت کنید تا بعداً اگر دزدیده شد بتوانید به وسیله‌ی نام کاربری و رمز عبور از طریق رایانه یا یک گوشی دیگر وارد گوشی مسروقه شده و با فعال کردن GPS مکان آن را پیدا کنید.
کاربران آیفون، آیپد و آیپاد تاچ (Ipod Touch) می‌توانند به وسیله‌ی نرم‌افزار Find My iPhone این کار را بکنند. برای پیدا کردن گوشی باید این نرم‌افزار را روی یک دستگاه اپل دیگر نصب بکنید و به وسیله‌ی نام کاربری و رمز عبور خود وارد حساب گوشی سرقت شده یا گم شده بروید. سپس می‌توانید GPS آن را بکار اندازید تا مکان آن بر روی نرم‌افزار نقشه نشان داده شود، یا پیامی بر روی دستگاه به نمایش در آورید تا اگر کسی آن را پیدا کرد به شما تحویل بدهد، یا صدایی به وسیله‌ی آن پخش کنید تا اگر نزدیک شما است خودتان آن را پیدا کنید. اگر هم می‌ترسید کسی از اطلاعات روی گوشی سوء استفاده کند می‌توانید از راه دور تمام اطلاعات آن را پاک کنید.
کاربران گوشی‌های اندروید می‌توانند از نرم‌افزار Lookout استفاده کنند. به وسیله‌ی این نرم‌افزار می‌توانید از طریق یک گوشی دیگر یا از طریق رایانه مکان گوشی را پیدا بکنید، صدایی را به وسیله‌ی آن پخش بکنید، اطلاعاتش را پاک بکنید یا آن را قفل کنید تا کسی نتواند از آن استفاده بکند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکنولوژی جدید و آدرس teknologo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 382
بازدید کل : 58504
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1